Periodiek reflecteren - Vooruit- of terugblik = Tijd nemen voor bijsturing

 


Beste sporter,

Vandaag zijn we bijna aan het eind gekomen van de maand oktober.
Misschien is het huidige sportseizoen al enige tijd bezig of sta je voor de start van een nieuwe sportperiode. Misschien heb je voor volgend jaar wel een speciaal sportmoment op de kalender aangevinkt waar je naar uit kijkt en wil presteren.

In elk van deze scenario's is het een must om stil te staan en na te denken over je sportieve toekomst.  Als teamcoach of als individuele sporter ga je hier mee aan de slag

Op het verleden heb je geen vat meer.  Je kan hier niets meer in veranderen.  Je kan enkel nog terugblikken en vaststellen hoe je het er vanaf hebt gebracht.  Wat ging goed, dat neem je mee naar de toekomst.  Wat kon beter, waar schoot ik of mijn team tekort ?  Waar sta je vandaag ten opzichte van je vooropgestelde doel en hoe komt het dat het niet (volledig) behaald werd of behaald gaat worden ?

Het heden en de toekomst ga je nu in handen nemen door nieuwe doelen op te lijsten en met aandacht te analyseren.   Wat is nodig om deze nieuwe doelen te bereiken en hoe ga je het aanpakken ?  Welke hulp heb je nodig ?   Wie kan je daarbij helpen ?

Zeer waarschijnlijk denk je aan doelstellingen op fysiek, technisch en tactisch vlak.  Die kan je bespreken met de teamcoach of je personal coach.  

Voorzie echter zeker ook het mentale aspect want dit is minstens even belangrijk, of misschien wel dé sleutel, om tot het gewenste resultaat te komen.   Laat je hiervoor bijstaan door een Mental Coach.
Met behulp van mijn kennis binnen dit domein, kan ik samen met jou,  of samen met jou én je trainer,  een analyse maken hoe de mentale sterkte kan verbeteren en bijdragen tot succes en plezier beleving.

Ik kijk alvast uit naar jou bericht !   Je kan me bereiken via het  contact formulier


MTVS Coach
Oktober 2023

Hoe sterk ben ik mentaal ?









Populaire posts van deze blog

Sporten met plezier - enkel haalbaar met de nodige dosis talent ?

Welkom bij de MTVS COACH !

Falen mag - met zelfreflectie kan je er wat mee